کد خبر : 21173
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

لزوم هم‌افزایی و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای

لزوم هم‌افزایی و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای
نیازمند:نقشه مهندسی فرهنگی استان ترسیم ‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

محمدمهدی نیازمند در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان طی  نشستی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ صورت‌ گرفت، با مهم قلمدادکردن هم‌گرایی و هم‌افزایی‌ها تصریح‌ نمود: تقویت نگاه هم‌افزا، نقش به‌سزایی در جهت‌دهی به برنامه‌ها و بهره‌مندسازی جامعه از برکات حرکت‌های فرهنگی و هنری دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان از اهمیت توجه به پیوست‌های فرهنگی در طرح‌ریزی برنامه‌های دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد سخن‌ و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) براین مهم را بیان‌گر اهمیت موضوع و نیازمند پیگیری‌های موثر و نتیجه‌بخش‌ دانست.
محمدمهدی نیازمند ادامه داد: لازمه کار فرهنگی  ثمربخش، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و استمرار است و برای نیل به اهداف ضرورت‌دارد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، گام‌های مستمر و پیوسته برداشته‌ شود.
وی در همین ارتباط به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و جشنواره‌های کانون پرورش فکری اشاره‌ و افزود:این برنامه‌ها ابزاری برای انتقال مفاهیم مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی است و برهمین اساس نیز همراهی با این حرکت‌های فرهنگی ضرورت‌ دارد.
نیازمند به اهمیت اطلاع‌رسانی مناسب از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی پرداخت و آگاه‌سازی و جلب نظر مخاطب را پیش‌نیاز توفیق در اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری خواند.

لزوم بسترسازی جهت تشریح جشنواره‌های هنرهای‌نمایشی و سرود کانون در شبکه استانی باران، همراهی دستگاه‌ها طی برگزاری و مشارکت حداکثری در تولید محتوا و ارایه آثار، از دیگر موضوع‌هایی بود که محمد مهدی نیازمند برآن تاکید داشت.
این مسئول فرهنگی هم‌چنین، از رایزنی برای برگزاری آیین پایانی این رویدادها در مکانی شایسته و مناسب خبر داد و بر حمایت حداکثری متولیان حوزه فرهنگ استان برای دست‌یابی به اهداف برگزاری جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی کانون تاکید نمود.

جشنواره‌های کانون، ابزار نیل به اهداف تربیتی است

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این نشست را با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا آغاز و ابراز امیدواری نمود که نشست‌های هم‌اندیشی، بسترساز رخدادهای خوب فرهنگی در استان باشد.
سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، به‌ تشریح اهداف و برنامه‌های دست‌اندرکاران جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و این حرکت‌ها را زمینه‌ساز تحقق اهداف تربیتی عنوان‌ کرد.
وی در همین‌زمینه به محتوای تربیتی و معنوی آثار ارایه‌ شده اشاره‌ داشت و در تبیین تاثیرگذاری تولیدات فرهنگی‌ هنری مناسب گفت: تولید و فراگیری سرود « سلام فرمانده» را می‌توان نمونه‌ای موفق ارزیابی‌ نمود.
میرعظیمی در همین‌ارتباط، سبقه درخشان و ظرفیت‌های گسترده استان را یادآور شد و با بیان اینکه این توانمندی‌ها،به برگزاری هرچه‌بهتر جشنواره‌های کانون و تقویت باورهای دینی و افزایش روحیه انقلابی مخاطبان کمک‌ می‌کند، افزود: برای تحقق این اهداف نیز نیازمند حرکت‌های هم‌افزا هستیم.
وی درعین‌حال، نشاط‌بخشی به جامعه و کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان را از دیگر دست‌آوردها دانست و افزود: فرصت‌سازی برای معرفی استان گیلان به عنوان محل استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره سرود، از دیگر اهداف متصور و در دسترس است.
این مدیرفرهنگی در ادامه به تشریح محورهای موضوعی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی کانون پرداخت و گروه‌های سنی ۷ تا ۲۲ سال را شرکت‌کنندکان در این رویدادها اعلام‌ نمود.
مدیرکل کانون گیلان با اشاره به این موضوع که ۲۰ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۲ به‌ترتیب برای بارگذاری سرودها و ارسال فیلم آثار نمایشی در قالب لوح فشرده، اعلام‌شده، افزود: پس از پایش و ارزیابی، یک سرود کانونی و یک سرود غیرکانونی برای رقابت پایانی انتخاب‌ می‌شود.
وی هم‌چنین، آثار منتخب‌ استانی در عرصه هنرهای نمایشی را ۳ اثر اعلام‌ و گفت؛  قدردانی از خالقان تعداد دیگری از آثار نیز در دستورکار قرار دارد.

ادامه‌بخش این نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد حاضر درجلسه، به ارایه پیشنهادها و تشریح ظرفیت‌های مجموعه‌های متبوع خود برای مشارکت در برگزاری هرچه بهتر مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداختند.

  کانوم

منبع:  روابط‌ عمومی اداره کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.