کد خبر : 876
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۴

افزون بر ۱۱هزار و ۷۰۰ تن کودشیمیایی یارانه‌ای در گیلان توزیع شد

افزون بر ۱۱هزار و ۷۰۰ تن کودشیمیایی یارانه‌ای در گیلان توزیع شد

به گزارش پویشگران گیل: سرپرست تعاون روستایی گیلان از توزیع افزون بر ۱۱هزار و۷۰۰ تن کودشیمیایی یارانه‌ای در بین شالیکاران استان در سال جاری خبر داد. کیوان حسن‌پور لسکوکلایه اظهار کرد: تاکنون۹ هزار و ۱۸۵ تن اوره، یک هزار و ۷۶ تن سوپر فسفات تریپل و یک هزار و ۴۴۲ تن سولفات و کلرور بین

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست تعاون روستایی گیلان از توزیع افزون بر ۱۱هزار و۷۰۰ تن کودشیمیایی یارانه‌ای در بین شالیکاران استان در سال جاری خبر داد.
کیوان حسن‌پور لسکوکلایه اظهار کرد: تاکنون۹ هزار و ۱۸۵ تن اوره، یک هزار و ۷۶ تن سوپر فسفات تریپل و یک هزار و ۴۴۲ تن سولفات و کلرور بین کشاورزان استان توزیع شده‌است.
وی با بیان اینکه ۲۰هزار و ۹۰۹ تن انواع کودشیمیایی یارانه‌ای برای توزیع در بین شالیکاران گیلان خریداری شده است، اضافه کرد: از این میزان ۱۵هزار و ۹۱۱تن اوره، ۲هزار و ۴۳۳ تن سوپر فسفات تریپل و ۲هزار و ۵۶۵ تن سولفات و کلرورپتاسیم می‌باشد.
سرپرست تعاون روستایی گیلان با اشاره به حمل ۱۷هزار و۹۳۵ تن انواع کودشیمیایی در انبارها برای توزیع اظهار کرد: ۳۰ هزار تن انواع کود یارانه‌ای ویژه برنجکاری تا پایان دوره کشاورزی خریداری و در اختیار شالیکاران قرار می گیرد و در این ارتباط جای نگرانی برای کشاورزان نیست.
وی با اشاره به توزیع کود از سوی ۲۷ اتحادیه و تعاونی‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های مختلف گیلان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی مسئول توزیع حواله کود یارانه‌ای است از این‌رو حواله باید توسط جهاد کشاورزی صادر و تحویل تعاونی شود و کودیارانه ای خود را دریافت کند.
سرپرست تعاون روستایی گیلان درباره قیمت کودشیمیایی یارانه‌ای هم اظهار کرد: قیمت فروش هر کیلو اوره ۳۰ هزار ریال، هر کیلو سوپر فسفات ۱۱۰هزار، سولفات پتاسیم ۱۲۵ هزار و کلرور پتاسیم ۱۱۵هزار ریال است.
وی با بیان اینکه توزیع کود یارانه‌ای تقریبا تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: تا زمانی که کشاورزان متقاضی، کود یارانه‌ای دریافت نکرده باشند، توزیع را ادامه می دهیم و اجازه توزیع کودغیریارانه‌ای توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نخواهیم داد مگر آنکه به درخواست کشاورز باشد.
حسن‌پور ابراز امیدواری کرد: با برنامه و طرح‌های در اختیار و طی هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی آینده، ماه‌های بهمن و اسفند کود در اختیار شالیکاران قرار گیرد که در فروردین دغدغه دریافت کود نداشته باشند.
گیلان دارای ۳۱۴ هزارهکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزارنفر از مردم این استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.
این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.
شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.