کد خبر : 32149
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

مصرف بهینه برق باید به سبك زندگی مردم تبدیل شود

مصرف بهینه برق باید به سبك زندگی مردم تبدیل شود
مدیریت مصرف برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا با تغییر اقلیم حادث شده در کشور، مشکلی از نظر تامین برق پایدار و مستمر به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

محمود دشت بزرگ مدیریت مصرف برق در دوره کنونی را ضرورتی انکارناپذیر عنوان و گفت: با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و ظهور و بروز گرما و سرمای بی سابقه، استفاده بهینه از انرژی برق باید در اولویت قرار بگیرد تا همگان بتوانند از نعمت برق استفاده نمایند.
وی افزود: علاوه بر شیوع پدیده تغییر اقلیم،پدیده آلودگی هوا نیز از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران،با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که استفاده بهینه از انرژی برق و دیگر حامل‌های انرژی همانند آب،گاز،نفت میتواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از بیماری‌های مزمن تنفسی،ریوی، قلبی و عروقی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خصوص اهداف مدیریت مصرف برق گفت: هدف از مدیریت مصرف برق،به هیچ عنوان کم مصرف‌کردن برق و محدود‌ کردن آن نبوده،بلکه هدف،استفاده منطقی،هوشمندانه و درست از انرژی برق است. در واقع از انرژی برق باید به وقت نیاز و به اندازه استفاده نمود.
وی افزود: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی،تنظیم درجه کولر بر روی 24 درجه سانتیگراد،عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار و استفاده از روشنایی طبیعی به راحتی می‌توان از هدر رفت و اسراف انرژی برق جلوگیری نمود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.