کد خبر : 31921
تاریخ انتشار : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

نماینده عالی دولت در گیلان:

مشارکت در گیلان رو به افزایش است

مشارکت در گیلان رو به افزایش است
دکتر عباسی: استقبال و حضور مردم استان پای صندوق های اخذ رای خوب و رضایت بخش بوده و مشارکت در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تمدید مهلت اخذ رای گفت: مشارکت در گیلان در حال افزایش است و مردم گیلان در همان ساعات نخستین برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای خلق حماسه ای دیگر پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند و رای خود را در صندوق انداختند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شد، افزود: مردم در مدت تعیین شده برای شرکت در انتخابات در شعب اخذ رای حاضر شوند و با انتخاب نامزد اصلح رای خود را در صندوق آرا بیندازند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به استقبال جوانان و رای اولی‌ها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان اظهار نمود: تا این ساعت تعرفه مصرفی نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که آمارها اعلام خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تا این لحظه ۴۳ درصد از رای دهندگان خانم و ۵۷ درصد آقایان هستند اضافه کرد: افرادی که به هر نحوی در مسیر شرکت در انتخابات هستند هر چه سریعتر در شعب اخذ رای حاضر شوند چراکه مشخص نیست که زمان رای گیری بار دیگر تمدید شود.

وی با بیان اینکه جوانان آینده‌سازان این مرز و بوم هستند، گفت: جوانان با انتخاب اصلح و درست به‌صورت مستقیم در سرنوشت خود سهیم هستند.

استاندار گیلان با اشاره به حضور کم‌نظیر رای اولی‌ها و دهه هشتادی‌ها در انتخابات افزود: امیدآفرینی، مشارکت در سرنوشت کشور و اثربخشی در آینده و آینده سازی پیام رای اولی‌ها در انتخابات است.

عباسی با بیان اینکه مشارکت رای اولی‌ها بازتاب‌های فراملی دارد، تصریح نمود: رویش جوانان در کشور حاوی پیام مهم و ارزشمند بوده که برگرفته از مبانی اعتقادی و انقلابی است.

استاندار گیلان اظهار کرد: انتخابات در استان در سلامت و امنیت کامل در حال برگزاری است و در هیچ یک از ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای مشکلی گزارش نشد و همه دست اندرکاران برای برگزاری انتخابات سالم پای کار هستند.

وی از مردم خواست تا خبرهای انتخاباتی را از ستاد انتخابات و رسانه های رسمی پیگیری کنند.

عباسی با  گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: با توجه به شهادت آیت الله رئیسی برگزاری انتخابات بر اساس قانون در بازه زمانی کوتاه تدارک دیده شد و بر اساس برنامه‌ریزی انتخابات طبق قانون و به طور مطلوب در حال برگزاری است.

 وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است و به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است» بیان کرد: انتظار است تا مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و با حضور پرشور پای صندوق های اخذ رای بار دیگر نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

2 هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور به روی مردم گیل و دیلم گشوده شد، از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۳۱۰ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه نیز سیار است.

یک هزار و ۷۱۳ شعبه در مناطق روستایی و ۹۷۵ شعبه نیز در شهرها مستقر شده اند که از ساعت هشت صبح همزمان با کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند و آرا مردم را اخذ می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.