کد خبر : 31241
تاریخ انتشار : جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۴۶

رئیس شورای اسلامي شهر رشت:

ضرب‌الاجل تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده رشت

ضرب‌الاجل تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده رشت
کارگرنیا؟:اعضای شورا از اقدامات شهردار رشت در راستای رفع هر چه سریعتر مشکل پل‌های عابر پیاده حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: رفع مشکل پل‌های عابر پیاده در رشت باید بیشتر مورد توجه شهردار و مدیران مربوطه قرار بگیرد و اعضای شورا از اقدامات شهردار رشت در راستای رفع هر چه سریعتر مشکلات این بخش حمایت می کنند.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت با حضور در جلسه مشترک کمیسیون عمران ،حمل و نقل و بهداشت شورای رشت با تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه حریق بیمارستان قائم رشت گفت: مادر شهید گرانقدر شیرودی نیز در حادثه این بیمارستان به دیار باقی شتافت و این ضایعه را خدمت تمامی خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای آتش‌نشان در مهار حریق در بیمارستان قائم رشت افزود: نیروهای فداکار و غیرتمند آتش نشان همچون همیشه درمهار این حریق ایثار فراوانی انجام دادند که لازم می‌دانم از این سربازان امنیت شهر تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به وضعیت پُل‌های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: درباره وضعیت پل‌های عابر پیاده رشت باید بگویم که متاسفانه روندی در این باره دائما در حال تکرار است و علیرغم تمامی تذکرات و تاکیداتی که منتخبین مردم رشت در شورا پیرامون وضعیت این پل‌ها بارها داشتند،هنوز اقدام جدی و موثری صورت نگرفته و فقط پل جانبازان که بارها شورا بابت آن تذکر داد اخیرا رفع مشکل شده است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه وقتی یک پل عابر پیاده احداث می‌شود در واقع به رانندگان اطمینان خاطر می‌دهیم که آن مسیر بابت رفت‌و‌آمد عابر پیاده ایمن است، تصریح نمود: همچنین وقتی در یک مسیر پل عابر پیاده احداث می‌کنیم در واقع حق عبور پیاده از عرض خیابان را محدود کرده ایم و باید حتما عابرین از روی پل عبور کند و چنانچه عابر این مهم را نادیده بگیرد در صورت وقوع حادثه مقصر است و در واقع با خرابی مداوم این پل ها هم حقوق عابرین پیاده و هم رانندگان تضییع می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع خرابی پل‌های عابر پیاده باید بیشتر مورد توجه شهردار و مدیران مربوطه قرار بگیرد، افزود: اعضای شورا از اقدامات شهردار رشت در راستای رفع هر چه سریعتر مشکل پل‌های عابر پیاده حمایت می‌کنند و شهردار باید هر چه زودتر برنامه زمانبندی تعمیر و اصلاح پل‌های مکانیزه عابر پیاده را به شورا ارسال نماید.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به اتمام قرار داد مربوط به پل‌های عابر پیاده مکانیزه اشاره کرد و گفت: مدت زمان بهره برداری این پل‌ها مورد بررسی قرار گیرد و انتظار داریم کمیسیون مربوطه ضرب الاجلی را برای شهرداری رشت با هدف تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت پل‌های عابر پیاده اعلام کند. متاسفانه در شرایط فعلی پل‌های عابر پیاده به لحاظ بهداشتی و عبور و مرور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و به مکانی برای کارتن خواب‌ها تبدیل شده است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه تجهیزات پل‌های عابر پیاده مکانیزه دائما به سرقت می‌رود، افزود: در کنار این پل‌ها برخی از افراد با ایجاد دکه‌هایی معبر عمومی را مسدود کرده اند و دائما در حال گسترش بساط خود هستند که این امر موجب گلایه ساکنین می‌شود و حتی دید مراکز تجاری اطراف را نیز تحت شعاع قرار داده است.

وی با تاکید به اینکه از شهردار رشت انتظار داریم همان گونه که مشکل پل جانبازان را برطرف کرد به دیگر پل‌ها نیز توجه داشته باشد، گفت: این مهم جزو دغدغه اصلی شهروندان است و امیدواریم هر چه سریعتر برطرف شود.

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.