کد خبر : 30819
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

گله خرس‌ها در ارتفاعات شرق گیلان

گله خرس‌ها در ارتفاعات شرق گیلان
عشوری:خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از مشاهده همزمان ۲ قلاده خرس قهوه‌ای، هر کدام با ۲ توله خرس بصورت مجزا در شهرستان‌های رودسر و لنگرود واقع در شرق استان خبر داد.
حمزه عشوری گفت:کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست ۲ شهرستان یادشده در روزهای اخیر طی حضور موثر و پایش مناطق تحت مدیریت در ارتفاعات جنگلی موفق شدند در یک اتفاق کم نظیر از ۲ قلاده خرس قهوه‌ای به همراه توله‌هایشان فیلمبرداری کنند.
وی از ساکنان روستاها و جوامع محلی منطقه جنگلی خواست در صورت مشاهده خرس بدون ایجاد چالش و درگیری موارد را به کارشناسان محیط زیست اطلاع رسانی کنند.
عشوری تاکید نمود:در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان داروئی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستان‌ها می‌روند،ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند؛ لذا باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که موجب ناامنی در زیستگاه‌های حیات وحش نشوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است،از ساکنان جوامع محلی مناطق جنگلی این ۲ شهرستان خواست با همکاری بیشتر با کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری،کوشا باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.