کد خبر : 30719
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

استاندار گیلان:

ایران اسلامی در حوزه دارو به خودکفایی رسیده است

ایران اسلامی در حوزه دارو به خودکفایی رسیده است
عباسی:در طول ۴۵ سال گذشته و با تلاش‌های انجام شده امروز در حوزه دارو و تولید انواع دارو‌های سرطانی به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

 اسدالله عباسی در دیدار با متخصصان شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی که با حضور پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها به خود کفایی رسیده است،گفت: در طول ۴۵ سال گذشته و با تلاش‌های انجام شده امروز در حوزه دارو و تولید انواع دارو‌های سرطانی به خودکفایی رسیدیم.

وی با اشاره به دشمنی استکبار با مسلمین و دین مبین اسلام در عرصه‌های مختلف گفت: دشمنان حتی به حیات و زندگی مسلمانان راضی نیستند و این نشان دهنده دشمنی آنان است و این امر را در دوران کرونا شاهد بودیم که از دادن واکسن به مردم این خوددداری کردند.

استاندار گیلان ساخت واکسن کرونا را نشان دهنده توان علمی دانشمندان ایرانی دانست و بیان نمود: واکسن تولید شده توسط بنیاد برکت نشان دهنده ظرفیت علمی و نخبگانی کشور بوده و پاسخی محکم به دشمنان ایران اسلامی است.

عباسی با بیان اینکه نظام و دولت سیزدهم در حوزه داروها به ویژه داروهای کمیاب به خوبی عمل کرده است، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات خوبی در تولید و تهیه انواع دارو‌های کمیاب شده و این روند ادامه‌دار است.

وی سبحان دارو را یکی از ظرفیت‌های دارویی استان دانست و بیان نمود: شرکت‌های دانش بنیان در گیلان جایگاه ویژه‌ای دارند و باید از این ظرفیت نخبگانی در شرکت‌های مرتبط دارویی از جمله سبحان دارو نهایت بهره را ببریم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.