کد خبر : 30551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

مکمل‌ها و ویتامین‌های پرمصرف در ایران

مکمل‌ها و ویتامین‌های پرمصرف در ایران
سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی در کشور از سوی سازمان غذا و دارو شناسه‌گذاری می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی،سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: طیف مکمل‌ها و ویتامین‌های مصرفی کشور وسیع است اما در این میان فراورده‌های مورد استفاده در حفظ سلامت عمومی بدن مانند مولتی ویتامین‌ها پرمصرف‌ترین‌ها هستند.

علیرضا رستمی افزود: فرآورده‌های مورد استفاده در نوزادان و مادران باردار و شیرده (ارایه شده در مراکز بهداشت)،افزایش عملکرد ورزشی، محصولات حفظ سلامت پوست،مو و ناخن،بهبود دهندگان عملکرد دستگاه ایمنی، موارد مورد استفاده در مدیریت وزن اعم از کاهش یا افزایش وزن، مکمل‌های پیشگیری و حمایت از شرایط خاص سلامت مثل پوکی استخوان،بیماری‌های قلبی و عروقی،دیابت و آنتی اکسیدان‌ها و امگا ۳ بیشتر مورد اقبال افراد قرار دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز پایه بدن به ریزمغذی‌ها توصیه می‌شود مصرف مولتی ویتامین‌ها به صورت شکل دارویی و فرآورده مکمل با مشورت پزشک یا داروساز باشد.

سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی،غذایی و فرآورده‌های گیاهی در کشور از سوی سازمان غذا و دارو شناسه‌گذاری می‌‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.