کد خبر : 30605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

شیلات یک فرصت ناب برای تقویت امنیت غذایی است

شیلات یک فرصت ناب برای تقویت امنیت غذایی است
دکتر صالح محمدی:درب مراکز علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی به روی نخبگان این حوزه باز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در امنیت غذایی گفت:این شرکت‌ها در حوزه کشاورزی حمایت می‌شوند و امکانات لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

صالح محمدی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع نخبگان گیلانی با بیان اینکه برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی کمک خواهیم کرد، افزود: افراد برخوردار از دانش در این حوزه باید تشویق شوند و برای ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد و اولویت پرداخت تسهیلات بخش نیز با شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد شده‌ است،ادامه داد: برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مراکز، موسسات علمی،پژوهشی و تحقیقاتی جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی بر لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دانش بنیان کشاورزی در جهاد کشاورزی گیلان در یکی از مراکز این سازمان تاکید و گفت:درب مراکز علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی به روی نخبگان این حوزه باز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با بیان اینکه به دنبال روش‌های علمی برای تولید محصولات کشاورزی سالم هستیم، اظهار داشت: روش‌های علمی برای تولید محصول سالم با استفاده از کمترین نهاده‌ها ضرورت دارد.

وی در ادامه با تشریح ظرفیت‌های حوزه کشاورزی گیلان گفت: متوسط میانگین تولید مرغ در استان در سال ۱۴۰۰، ۵۵۰ تن در روز بوده که اینک به ۹۵۰ تن رسیده است.

محمدی با بیان اینکه شیلات یک فرصت ناب برای تقویت امنیت غذایی است، ادامه داد: این رویکرد در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی وجود دارد که ظرفیت‌های بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.