کد خبر : 30412
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

جشنواره ای با طعم فناوری:

قابلیت پاسخگویی روجا به خواسته‌های نظام آموزشی،معلم و دانش‌آموز

قابلیت پاسخگویی روجا به خواسته‌های نظام آموزشی،معلم و دانش‌آموز
برگزاری مرحله دوم جشنواره روجا با حضور ۱۰۲ گروه منتخب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح روجا به عنوان یک طرح تحولی در مقطع آموزش ابتدایی از آخرین فناوری‌های روز و همچنین انیمیشن کمک می‌گیرد و دانش آموزان در فضایی شاد به یادگیری معنادار و مانا دست پیدا می کنند.

محمدحسین رمضانی در آیین مرحله دوم جشنواره روجا با حضور ۱۰۲ گروه منتخب ناحیه یک رشت که در سالن گلستان رشت برگزار شد؛ با اشاره به اجرای طرح تحولی روجا در استان گفت:این رویداد منطبق بر راهکار های۱- ۶ و  ۵ ۷ سند تحول بنیادین است که بر اساس راهکار ۱ – ۶ با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی و جهت دهی ذهنی دانش آنوزان در استفاده از پلتفرم‌های متفاوت،بر توسعه و غنی سازی واحدهای اطلاعات در سطح مدرسه و رشد معنوی دانش آموزان تاکید شده است.

وی افزود:در طرح روجا با وجود درگیر بودن دانش آموزان در فضای مجازی،کوشش شده است دانش آموزان با پویانمایی علاوه بر یادگیری مطالب جدید با هویت‌های ملی کشور براساس تأکیدات مقام معظم رهبری آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به قابلیت پاسخگویی روجا به خواسته‌های نظام آموزشی،معلم و دانش آموز خاطرنشان کرد: یادگیری کاربردی،هدفمند و مانا از ویژگی‌های این طرح در مقطع ابتدایی است.

رمضانی در پایان اظهار داشت: در عصر فناوری اطلاعات،معلمان با توجه به نیازهای روز جامعه و دانش آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری تحول آفرین هستند و حتی در اوقات فراغت تابستان هم برای روزآمدتر شدن نظام تعلیم و تربیت به صورت مضاعف تلاش می‌کنند.
مرحله اول این رویداد که به صورت پایش علمی از تمامی دانش آموزان دوره دوم دبستان انجام شد؛  از ۱۵۸ دبستان ناحیه یک،  ۱۰۲ دبستان به مرحله دوم راه یافتند.در مرحله دوم (ستاره) که در قالب انمیشین -بازی اکران شد،دانش آموزان با دیدن یک انیمیشین از محتوای یک داستان آگاه می‌شوند. برای پیشروی در مسیر داستان نیاز است که آن‌ها به ۶ سوال پاسخ دهند که ۵ سوال از ۶ سوال، بر اساس کتاب‌های درسی با رویکرد ارزشیابی عملکردی طراحی شد و دانش آموزان برای پاسخ به سوالات باید به صورت گروهی به جواب ها دست یابند.

در پایان نیز یک سوال به صورت مفهومی در راستای شناسایی هوش معنوی دانش آموزان طراحی شده است و از تابلوی رویداد علمی روجا رونمایی شد.

منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.