کد خبر : 30480
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷

استاندار گیلان:

بخش اعظمی از مصوبات دور نخست سفر شهید جمهور محقق شده است

بخش اعظمی از مصوبات دور نخست سفر شهید جمهور محقق شده است
عباسی: به عنوان سرباز، مجری گفتمان امام و رهبری و شهید جمهور هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی در نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان،گفت: جایگاه شاخص ائمه جمعه و فرمانداران بر کسی پوشیده نیست آنها پای جمهوریت نظام و انقلاب ایستاده‌اند و فرمانداران نیز به عنوان مدیران اجرایی در شهرستان‌ها وظایف سنگینی برعهده دارند که در این راستا ائمه جمعه و فرمانداران باید از تریبون‌هایی که دراختیار دارند،در خصوص جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای نظام به نسل جدید بهره گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به شخصیت شهید جمهور اشاره و بیان نمود: آیت‌الله رئیسی از ما می‌خواست که صادق وعده باشیم و به قول‌هایی که به مردم می‌دهیم، پایبند بوده و اگر نتوانستیم کار و وظیفه ای که را عهده‌دار شده ایم به درستی انجام دهیم،از مردم عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: مردمی بودن و جهادی کار کردن از شاخص‌های رئیس جمهور شهید بود اما یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی، ولایتمداری بود و ما نیز به عنوان مدیران دولت مکلفیم که راه رئیس جمهور شهید را ادامه دهیم.

استاندار گیلان بیان کرد: دولت سیزدهم با بدهی و قرض های زیاد آن هم در دوران همه گیری کرونا که روزانه جان چندصد هموطن را می گرفت، آغاز به کار کرد اما در مدت سه سال اقدامات شایانی انجام داد که مردم باید بیشتر با این اقدامات و خدمات آشنا شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برداشت و نمود عملکرد دولت برای در سال چهارم بود که رئیس جمهور شهید شد اما راه وی ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ضمن آنکه با توجه به قانون اساسی، باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود که در این راستا باید ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان فضا را به گونه ای مهیا کنند که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

عباسی اظهار کرد: با وجود اینکه واجدین شرایط شرکت در انتخابات در گیلان ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۲۰ هزار رای اولی هستند.

عباسی ادامه داد: امروز باید امید به جامعه تزریق شود و جلوی فتنه‌های دشمنان را بگیریم تا شاهد حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهید جمهور و هیئت همراه نشان دهنده ابراز رضایت و پیوند قلبی مردم با شهید دکتر رئیسی است، گفت: همه برنامه ها مطابق با شعار راهبردی دولت سیزدهم پیش می‌رود و من به عنوان سرباز، مجری گفتمان امام و رهبری و شهید جمهور هستم.

عباسی با بیان اینکه مبانی شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی بوده است، اظهار کرد: مبنای شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی، وحدت کلمه، اتحاد مردم، دموکراسی بوده و دولت سیزدهم اجرایی شدن این امور را سرلوحه کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به وظایف ائمه جمعه در آگاه‌سازی جامعه در حوزه‌های مختلف گفت: موعظه فقط مختص مسائل معنوی و اخلاقی نیست بلکه زمینه‌های سیاسی و اجتماعی را هم شامل می‌شود،لذا ائمه در مسائل اجتماعی و سیاسی باید با تحلیلی مناسب جامعه را آگاه کنند که تاکنون این چنین نیز بوده است.

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم بیان کرد: از ائمه جمعه درخواست دارم در آگاه کردن مردم از «قضایای داخلی و جهانی،توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و نیازها و واقعیات جامعه» در خطبه‌های نماز جمعه بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با اشاره به صادق الوعده بودن دولت سیزدهم و شهید جمهور در بخش‌های مختلف افزود: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان امام و رهبری است و سند این گفتمان بیانیه گام دوم است و تمام اقدامات دولت در همه حوزه ها مستند به بیانیه‌ گام‌ دوم انقلاب اسلامی بوده است.

عباسی با بیان اینکه حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهید جمهور و هیئت همراه نشان دهنده ابراز رضایت و پیوند قلبی مردم با شهید دکتر رئیسی است، گفت: رئیس جمهور شهید چهره‌ای انقلابی و خستگی ناپذیر و عالمی مجاهد بود که با همه وجود مردم را دوست داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان ‌با اشاره به تکمیل بخش اعظمی از پروژه‌های مصوب دور نخست شهید جمهور به استان تصریح کرد: ما آماده حضور رئیس جمهور شهید برای افتتاح پروژه‌ها در گیلان بودیم که بزرگترین آنها راه‌آهن رشت – کاسپین بود که قرار بود در سفر رئیس جمهور شهید بهره برداری شود، ضمن اینکه هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین از پروژه های مهم دولت سیزدهم و انقلابی اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان با تشریح سایر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و انقلابی شهید آیت الله رئیسی در گیلان بیان کرد: افتتاح پل آستاراچای، ساماندهی لندفیل سراوان که معظلی ۴۰ ساله بود،کاهش آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با احداث تصفیه‌خانه‌ها زندان لاکان رشت و صنایع و غیره از جمله این کارهاست.

عباسی با درخواست از ائمه جمعه در خصوص بازگو‌ کردن دستاوردهای دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته گفت: همواره در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم بسیار اثربخش بوده اند، از این رو از  تریبون‌های نماز جمعه می‌توان در تبیین و تشریح این دستاوردها و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که هم وضع موجود را به خوبی ترسیم کرده و هم چشم اندازی از آینده را ترسیم کرده است، بهره گرفت.

استاندار گیلاندیگر دستاوردهای دولت سیزدهم را کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته، نرخ بیکاری استان از بالغ بر ۹ درصد امروز به کمتر از هفت درصد رسیده است و تعهد اشتغال استان هم در سال گذشته بیش از ۱۱۴ درصد محقق شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۷۰ واحد تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی در گیلان احیاء شده است، افزود: همه برنامه ها مطابق با شعار راهبردی دولت سیزدهم پیش می‌رود و من به عنوان سرباز، مجری گفتمان امام و رهبری و شهید جمهور هستم.

عباسی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و شهید جمهور در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان در گیلان بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های درمان در نظر گرفته شده بود و در آینده‌ای سایت بیمارستانی لاکان و پورسینا به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تعریض و چهاربانده کردن جاده فومن، پونل، آستارا خبر داد و گفت: در گذشته اعتبارات خوبی برای جاده فومن به پونل اختصاص نمی‌یافت ولی اکنون ۷۰ میلیارد تومان برای تعریض و نوسازی جاده جذب شده و کارها در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: کنارگذر تالش در حال انجام بوده و پل اسالم در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای گیلان ۸۵۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و هدف ما آن است که با همت بسیج سازندگی و مشارکت مردم تا پایان سال جاری تمامی ۷۱۱ روستای فاقد آب شرب بهداشتی در استان را از این خدمت بهره مند نماییم.

وی با تأکید بر لزوم توجه بر آمدگی دستگاه‌های اجرایی در گیلان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ائمه جمعه در انتخاب اصلح کمک کرده و‌ با جهاد تبیین نگذارند عده‌ای با وارونه جلوه دادن واقیعت‌ها مردم را در انتخاب دچار تزلزل کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: بدون شک مردم در انتخابات ریاست جمهوری به گزینه ای اصلح که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مسیر شهید جمهور باشد رای خواهند داد ولی این امر مستلزم هم صدایی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این نشست گفت: مسئولان باید همانند رئیس جمهور شهید، مردمی بوده و در میان مردم و خدمتگزار آنان باشند.

 آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: کارهای دشوار هم برای آیت الله رئیسی بسیار آسان بود و هیچ کاری را مشکل نمی دانست زیرا مرد میدان بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب شیوه جدیدی از مدیریت را در کشور پیاده کرد که امامان جمعه و فرمانداران و سایر مسئولان نیز باید اینگونه باشند.

امام جمعه رشت افزود: همه مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و در عین ساده زیستی همه توان خود را برای رفع مشکلات جامعه و مردم به کار بندند.

وی گفت: ائمه جمعه و مسئولان باید در میان در روستاها و نقاط مختلف استان حضور یابند و از نزدیک مسائل مردم را دریافته و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مردم روستاها و مناطق محروم نیز باید فرصت یابند تا مسئولان را از نزدیک ببینند و مشکلات خود را به طور مستقیم با آنان در میان بگذارند زیرا انقلاب ما با توده های مردم شکل گرفته و با حضور و همراهی آنان ماندگار است و شهید جمهور نیز همین گونه عمل می کرد و خود را از مردم جدا نمی دید و در میان آنان حضور می‌یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: البته دولت شهید آیت الله رئیسی با بدهی زیاد کار خود را آغاز کرد اما در مدت سه سال گذشته اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام داد که از جمله شاخص ترین آنها می توان به جمع آوری ازر ترجیحی، برطرف کردن مشکلات شرکت های بزرگ همچون هفت تپه و هپکو و هدفمندکردن یارانه ها اشاره کرد که البته در هدفمندی یارانه ها باز باید تلاش شود.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تدبیر و اقتدار توانست خدمات شایانی را در این مدت انجام دهد زیرا ایده و برنامه داشتند.

گفتنی است، در این نشست صمیمی هر یک از ائمه جمعه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و نکاتی را پیرامون مشکلات حوزه خود و دستاوردهای دولت سیزدهم و شهید جمهور بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.