کد خبر : 30361
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

امکان سنجش نوآموزان اتباع تنها با «کد یکتا»

امکان سنجش نوآموزان اتباع تنها با «کد یکتا»
الماسی: در سامانه سیرت، سنجش دانش‌آموزان ایرانی با کدملی انجام می‌شود درحالیکه برای کودکان اتباع با کد یکتا انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حجت‌الله الماسی با بیان اینکه اگر این افراد تمام مدارک هویتی نیز داشته باشند اما کد یکتا نداشته باشند امکان ثبت‌نام و ورود اطلاعات نوآموز تبعه در سامانه آموزش‌وپرورش وجود ندارد افزود: افراد می توانند کد یکتا را با مراجعه به وزارت کشور و مراکزی که مدارک هویتی ارائه می کنند، بگیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اگر این افراد کد یکتا داشتند و ثبت ‌نامشان در سامانه سیرت انجام نشد، با مراجعه به مراکز سنجش می‌توانند مشکلشان را حل کنند.

الماسی با بیان اینکه زمان سنجش اتباع به همراه سایر کودکان ایرانی آغاز شده است گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع سنجش شده‌اند و سنجش آن‌ها نیز به مانند کودکان ایرانی تا ۲۰ خرداد ادامه دارد و بعد از آن سامانه بسته می‌شود چرا که فرآیندهای بعدی با اختلال مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات از سامانه سیرت به سیدا انتقال می‌یابد و بعد از آن مراحل ثبت‌نام قطعی پایه اول،ثبت کتاب درسی،کلاس بندی و نیازمندی تعداد معلم انجام می‌شود افزود: در نهایت سازماندهی صدور ابلاغ معلمان و نیروی انسانی نیز با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کتاب‌های این افراد مانند سایر ایرانی‌هاست،عنوان نمود: آمار دقیقی از تعداد همه نوآموزان اتباعی که باید سنجش شوند در دست نیست اما پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

الماسی در پایان از والدین خواست نسبت به سنجش نوآموزان خود تا قبل از پایان زمان مقرر، اقدام کنند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.