کد خبر : 30139
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

دستگیری اعضای باند جعل نامه و مختومه کردن پرونده در لنگرود

دستگیری اعضای باند جعل نامه و مختومه کردن پرونده در لنگرود
حفاظت اطلاعات و قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان با هوشمندی، اعضای باندی را که اقدام به جعل نامه و مختومه کردن چند پرونده کرده بودند، شناسایی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حفاظت اطلاعات و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری با موضوع مهمی در مورد چند پرونده برخورد می‌کنند و متوجه می‌شوند در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است.

براساس این گزارش، در اصل کارکرد ویژه این گروه آن بوده که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کرده است.

این گزارش حاکی است،در پی بروز موارد اشاره شده، موضوع به سرعت مورد بررسی  حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری کل استان گیلان قرار گرفته و ۲ نفر از محکومینی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود،جلب می‌شوند.

این گزارش حاکی است با آغاز تحقیقات از محکومین جلب شده، محکومین ۲ نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشاء را معرفی و این افراد با اقدام فوری دادگستری کل استان بازداشت می‌شوند.

این گزارش حاکی است، با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آن‌ها پای سه نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار می‌کنند و مطابق اطلاعات به دست آمده، تمامی متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان اعزام شده‌اند.

 

 

منبع:خبرگزاری میزان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.