کد خبر : 29925
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان مراقب خزانه‌ها باشند

کشاورزان مراقب خزانه‌ها باشند
صالح محمدی:تاکنون در ۹۷ درصد این اراضی شخم اولیه انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از انجام نشاء برنج در ۷۵ درصد اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: خزانه‌گیری به اتمام رسیده و نیاز است کشاورزان نسبت به ورود و خروج آب در زمان بارش در خزانه اهتمام داشته باشند.

دکتر صالح محمدی با اشاره به وسعت ۲۳۸ هزار هکتاری شالیزارهای استان گیلان، اظهار داشت: تاکنون در ۹۷ درصد این اراضی شخم اولیه انجام شده است.

وی از انجام نشاء برنج در ۷۵ درصد اراضی شالیزاری معادل ۱۸۲ هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: شرایط آب و هوایی برای عملیات کشاورزی بسیار مناسب است و کشاورزان از این فرصت برای شخم و نشاء استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اتمام خزانه‌گیری برنج در کلیه شالیزارها،از انجام عملیات وجین در ۲۵ هزار هکتار از شالیزارها خبر داد و تاکید کرد: ۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان نیز به صورت مکانیزه کشت شده است.

محمدی با اشاره به بارش‌های اخیر و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها،خاطرنشان کرد: کشاورزان از خزانه‌ها مراقبت کنند و نسبت به مدیریت ورود و خروج آب در زمان بارش‌ها، اهتمام داشته باشند و خروجی کرت‌ها را بازدید کنند تا دچار آبگرفتگی شالیزارها نشوند.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.