کد خبر : 29676
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

مدیر‌کل کانون استان گیلان:

دغدغه کار فرهنگی داریم

دغدغه کار فرهنگی داریم
دغدغه کار فرهنگی داریم و برای تربیت نسلی باور‌مند،توان‌مند و مسئولیت‌پذیر تلاش‌ می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

میرعظیمی طی این نشست هم‌اندیشی که‌به‌منظور ریل‌گذاری در مسیر افزایش‌هم‌گرایی‌ و بهره‌گیری از گروه‌های جهادی و مردمی در رشد و بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی ،گفت: سیاست‌های کلان‌کانون حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و نگاه ویژه به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نسلی باور‌مند،توان‌مند و مسئولیت‌پذیر‌ است.
مدیر‌کل کانون استان گیلان افزود: ترسیم افق‌های پیش‌روی کانون پرورش فکری و سیاست‌های این مجموعه‌فرهنگی در سال 1403 با تاکید‌بر «مرکز‌محوری»، «مخاطب‌محوری» و «نوجوان‌محوری»، گامی در همین ‌مسیر به‌شمار‌ می‌رود.
این مدیر‌ فرهنگی برهمین‌اساس نیز به تشریح ظرفیت‌های کانون استان گیلان در قالب 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، 4 کتاب‌خانه پستی، 3 مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی و 1 مرکز فرهنگی هنری سیار شهری پرداخت و از بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه سخن‌ گفت.
وی افزود: مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون، مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان و سالن سینما در شهر رشت، بخشی از این ظرفیت‌ها محسوب‌ می‌شود و این فرصت‌ها ضرب‌ در امکانات موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان امکانی مناسب برای فعالان فرهنگی فراهم‌ می‌کند.
این مدیر‌فرهنگی هم‌چنین، به توان‌مندی مربیان کانون و جایگاه آنان ورای کتاب‌بدار اشاره و گفت: کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان و ارایه مشاوره به اعضا و خانواده‌ها، بخشی از رسالت‌های مربیان این نهاد فرهنگی است.
میرعظیمی توضیح‌ داد: بیش از 60 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور، فرصتی برای توان‌مند‌سازی نسل کودک و نوجوان و پرورش نسلی خداباور، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر به‌شمار‌می‌رود.
وی تصریح‌ نمود: نگاه کانون متوجه به تمامی مخاطبان در سطوح مختلف و خدمات‌رسانی به‌تمامی کودکان و نوجوانان در شهر‌ها و روستا‌ها است و در نظر‌داریم ضمن راه‌اندازی مراکز الگو و شاداب‌سازی مراکز فرهنگی‌هنری،با فراهم‌سازی زمینه‌های حضور تماشاخانه سیار، اهدای کتاب و اجرای فعالیت‌های متنوع در مناطق کم‌برخوردار به جانشین‌پروری و تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب کمک‌ کنیم.
میرعظیمی در‌همین‌حال، برنامه‌ریزی در جهت شکل‌گیری حرکت‌های هم‌افزا و به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در اولویت برنامه‌های کانون دانست و بهره‌گیری از قابلیت‌های گروه‌های جهادی را به‌عنوان حلقه‌های میانی را در دستور‌کار عنوان‌ کرد.
سید‌جلیل میرعظیمی ادامه‌ داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با حلقه‌های میانی و فعالان تربیتی در حوزه کودک و نوجوان فرصتی برای هم‌افزایی و ارایه‌ی طرح‌های تازه و کاربردی است و تلاش داریم ضمن واگذاری مسئولیت‌ها به نسل کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی هم‌زمان در شهر‌ها و روستا‌ها، زمینه‌ رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان را فراهم‌ کنیم.
این مسئول فرهنگی گفت: پیش‌از این، استفاده از توانایی «خبرنگاران کودک و نوجوان» و هم‌چنین، «کانون‌یاران» به عنوان رابطان مراکز فرهنگی هنری و مدارس، نتایج ملموس و موثری به همراه‌ داشته و در نظر‌داریم برای سرعت‌بخشی به این روند، با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی تعامل و هم‌گرایی افزون‌تری داشته‌ باشیم.
وی تصریح‌ کرد: کانون نگاهی فراتر از برجسته‌سازی نشان سازمانی دارد و با الگو‌قرار‌دادن برنامه‌های جهادی، روحیه مردمی و معنوی شهید‌جمهور و هیئت‌همراه، برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش‌ می‌کند.
ادامه‌بخش این نشست هم‌اندیشی که عصر روز دوشنبه، 7 خرداد 1403 در محل برگزاری گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌ گرفت، صحبت‌های نمایندگان گروه‌های جهادی و فعالان مردمی‌ بود.
‌لزوم پیش‌برد برنامه‌ها در دو ‌سطح تربیت نیرو‌های متخصص با اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و برنامه‌ریزی فعالیت‌های میدانی،ضرورت طرح‌ریزی برنامه‌ها با هدف هویت‌بخشی به نسل نوجوان، ارایه الگو‌های مناسب به آنان و پاس‌داشت فرهنگ‌ایرانی‌اسلامی و زبان فارسی از جمله پیشنهاد‌ها مطرح شده در این نشست به‌شمار‌ می‌رفت.
پخش کلیپ فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان طی یک سال اخیر و نمایش بخشی از ظرفیت‌های این مجموعه برای حاضران، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

 

منبع: روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.