کد خبر : 29666
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان:

احداث اورژانس، آنژیوگرافی و جراحی قلب در دستور کار است

احداث اورژانس، آنژیوگرافی و جراحی قلب در دستور کار است
دکتر ابراهیمی:تلفن گویا پنج رقمی با شماره ۴۴۹۵۵ جهت نوبت‌گیری متمرکز برای کلیه مراکز درمانی استان را راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با حضور در گفت و گوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه استانی باران ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله دکتر رئیسی و دیگر شهدای خدمت و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر فرزانه انقلاب گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان به بیش از یک میلیون و سیصد و شصت هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی ارائه می‌نماید. ارائه خدمات درمانی ما بصورت درمان مستقیم و درمان خرید خدمت است.

دکتر حسین ابراهیمی افزود:در بخش مستقیم در شش درمانگاه تخصصی و چهاردرمانگاه عمومی،دو پلی کلینیک تخصصی،یک درمانگاه دندانپزشکی و دو بیمارستان ملکی به بیمه شدگان معزز تامین اجتماعی در استان گیلان خدمت ارائه می‌نماییم، در بخش خرید خدمت نیز با دو هزار و چهارصد شخص، داروخانه و سایر مراکز درمانی در حال خدمت‌رسانی هستیم.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی در خصوص توسعه و بهسازی خدمات در مراکز درمانی ملکی گفت: در حال حاضر در تدارک برگزاری مناقصه احداث بزرگ‌ترین مرکز درمانگاهی تخصصی و فوق تخصصی سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت هستیم و در فاز بعدی به دنبال احداث اورژانس، آنژیوگرافی و جراحی قلب این درمانگاه هستیم و در فاز آخر نیز مجتمع رفاهی، ورزشی و فرهنگی در این مجموعه احداث خواهد شد.

وی در ادامه به نبود مراکز درمانی در بعضی از شهرهای استان اشاره و افزود: در حال تامین بودجه برای خرید زمین صومعه سرا جهت ایجاد درمانگاه در این شهر هستیم، همچنین پلی‌کلینیک لاهیجان که کلنگ احداث آن در ماه های گذشته به زمین خورده است در مرحله اولیه تجهیز کارگاه برای شروع عملیات می‌باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان درخصوص عدم صدور پروانه بهره‌برداری بیمارستان شهید املاکی لنگرود گفت: پس از طی مراحل اداری با وزارت بهداشت و با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز موافقت اصولی این بیمارستان صادر شده است و با بارگزاری نهایی مدارک در سامانه‌های وزارت بهداشت ،پروانه بهره برداری نیز در شرف صدور است.

ابراهیمی در خصوص تکمیل و بهره برداری درمانگاه منجیل که بیش از سی سال است که طول کشیده است، افزود: هم اکنون با تصویب بودجه و اعتبارات تعمیرات، مقاوم سازی و بهسازی این درمانگاه آماده برگزاری مناقصه هستیم ولی تا کنون با وجود پیگیری های مکرر ما شهرداری منجیل نسبت به صدور پروانه تعمیر و بازسازی این درمانگاه اقدامی صورت نداده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اعلام قرار گرفتن دو هزار و ششصد قلم دارو در سبد دارویی تامین اجتماعی عنوان کرد: با تصویب شورای عالی بیمه کشور این تعداد افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از زوج های نابارور گفت: ضمن عقد قرارداد با مراکز درمانی خاص این موضوع که در استان وجود دارند، در سال گذشته با تشکیل پرونده برای ۲۲۵۶ زوج و حمایت مالی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان حمایت صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در خصوص حمایت از بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج خاطرنشان کرد: در حاضر توانسته ایم بصورت غیر شمول از پرونده های تشکیل شده در این موضوع حمایت کنیم که مبلغ آن در حدود ۳ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.همچنین با شناسایی و نشان دار کردن بیماران صعب العلاج حمایت ۸ میلیارد تومانی از این بیماران در سال گذشته صورت پذیرفت.

ابراهیمی در خصوص نوبت دهی مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: محدود بودن فضای ملکی مراکز درمانی در کنار مراجعه چشمگیر بیمه شدگان محترم وجود دارد. بطور مثال در درمانگاه شماره یک رشت واقع در میدان فرهنگ روزانه حدود ۲۵۰۰ مراجعه در روز صورت می پذیرد. البته ما وظیفه خود می دانیم تا خدمات نوبت دهی را آسان تر و راحت تر به مردم عزیزمان ارائه دهیم.ما در مجموعه مدیریت درمان استان گیلان بصورت ویژه در حال ارائه خدمت به جامعه شریف کارگری هستیم و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری: «اگر حال کارگر خوب باشد ،حال کشور نیز خوب است » به دنبال ارائه خدمات مناسب برای این قشر هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در ادامه افزود: در کنار روش های قبلی نوبت دهی از قبیل: تلفنی،کد دستوری تلفن همراه ،سایت اینترنتی و اپلیکیشن، امروز توانستیم تلفن گویا پنج رقمی با شماره ۴۴۹۵۵ جهت نوبت گیری متمرکز برای کلیه مراکز درمانی استان را راه اندازی نماییم.

در پایان ابراهیمی در خصوص کمبود نیروهای درمانی در مراکز درمانی گیلان گفت: با رایزنی های صورت گرفته با ستاد و برگزاری آزمون استخدامی که در فروردین ماه انجام پذیرفت و آزمون بعدی که در نیمه دوم سال جاری خواهد بود از بحران کمبود نیروی انسانی رهایی خواهیم یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.