کد خبر : 28814
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب‌دیده در بارندگی‌های اخیر

اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب‌دیده در بارندگی‌های اخیر
کارگرنیا:ورود شهرداری رشت برای انعقاد بیمه آبگرفتگی منازل مسکونی رشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: از استاندار گیلان تقاضا دارم نسبت به اختصاص تسهیلات ویژه و کمک‌های خاص نسبت به افرادی که در بارندگی‌های اخیر شاهد آبگرفتگی منازل و مغازه های آنان و همچنین زیر آب رفتن بخش عمده ای از اجناس و اثاثیه هایشان بودیم ، مساعدت ویژه ای مبذول و شهرداری نیز کمک‌های لازم را داشته باشد.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بالاخص شهید دکتر حشمت از شهدای نهضت بزرگ جنگل اظهار نمود: اخیرا یکصد و پنجمین سالروز شهادت این شهید گرانقدر با حضور مردم قدرشناس رشت بر سر مزار وی برگزار شد.

وی با تبریک آغاز دهه کرامت افزود: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) به اتمام می رسد و امیدوارم این ایام برای تمامی همشهریان پُر از خیر و برکت باشد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز ارتباطات و روابط عمومی افزود:این روز را به تمامی فعالان این حوزه بالاخص روابط عمومی شورا و شهرداری رشت که با امانتداری و صداقت نسبت به انعکاس عملکرد حوزه مدیریت شهری رشت اقدام می کنند ، تبریک عرض می‌کنم.

کارگرنیا به ۲۷ اردیبهشت مصادف با سالروز ارتحال عالم ربانی آیت الله بهجت فومنی اشاره کرد و گفت: این مرجع عالیقدر دنیای اسلام ،عبد صالح خدا بود.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در رشت تصریح نمود: اخیرا شاهد بارندگی‌های شدید در سطح شهر رشت بودیم که در کنار مشکلاتی که به واسطه شدت باران رقم خورد ،بارش باران موجب خوشحالی شالیکاران شد و لازم می دانم از شخص شهردار رشت و دیگر مدیران و پرسنل زحمتکش آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری رشت بابت تمامی تلاش‌هایی که در راستای رفع مشکلات آبگرفتگی طی این مدت انجام دادند تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر موجب خسارت‌هایی در رشت شد، افزود: در چند نقطه از شهر که در بارندگی های اخیر دچار آبگرفتگی شدید شده بودف شاهد آبگرفتگی منازل و تعدادی مغازه و زیر آب رفتن بخش عمده ای از اجناس و اثاثیه منزل شهروندان بودیم و به همین جهت با فرماندار رشت تماس گرفتم تا با حضور در آن محلات ،بتوانیم از کمک‌های دولتی در راستای رفع مشکلات رقم خورده و همچنین جبران خسارت‌های به بار آمده کمک بگیریم ‌که با مباحث مطرح شده متوجه شدیم برای وقوع بحران آبگرفتگی ردیف مشخصی وجود ندارد.

کارگرنیا با ابراز تاسف از اینکه در برخی از محلات حاشیه نشین و کم درآمد رشت، بخش عمده ای از اثاثیه منازل ساکنین به دلیل آبگرفتگی دچار خرابی شدند،گفت: از استاندار گیلان تقاضا دارم نسبت به اختصاص تسهیلات و کمک‌های خاص نسبت به این افراد مساعدت ویژه ای مبذول و شهرداری نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به انجام لایروبی در محلات رشت تصریح نمود: برخی از این آبگرفتگی‌ها به این علت بود که منهول‌های فاضلاب پُر بود و چون به موقع لایروبی نشده بودند،در زمان بارش باران دچار ِبگرفتگی و سرریز شدن در خیابان‌ها و معابر رشت شد.

رئیس شورای شهر رشت به بیمه آتش سوزی منازل رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت پیرامون چگونگی انعقاد قرارداد بیمه آبگرفتگی و سیل برای شهر رشت نیز بررسی‌های لازم را انجام دهد تا چنانچه موانع قانونی در این باره وجود ندارد، این مهم نیز در راستای رفع دغدغه های شهروندان عزیز رشت اجرایی شود.

کارگرنیا با تاکید به سخنان محسن سماکچی دیگر عضو شورا در خصوص بازنشستگی جمعی از نیروهای آتش نشان شهرداری رشت تصریح نمود:جذب نیرو در سازمان آتش نشانی نیازمند در نظر گرفتن برخی از مباحث است و هر فردی نمی تواند برای فعالیت در آتش نشانی جذب شود و ضوابط خاص و زمانبر دارد و با توجه به اینکه در شهریور ماه سال جاری حدود پنجاه نفر از از پرسنل آتش نشانی شهرداری رشت بازنشسته می‌شوند، انتظار داریم هر چه سریعتر اقدامات لازم در راستای جذب نیرو برای آتش نشانی انجام شود تا خدای ناکرده به دلیل کمبود نیرو در سازمان آتش نشانی،در زمان وقوع حوادث آتش سوزی در شهر بحران ایجاد نشود و باید هر چه سریعتر برای این مهم چاره اندیشی شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تیم فوتبال داماش رشت در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، افزود: داماش به لحاظ مالی در شرایط نامناسبی قرار دارد و روز گذشته مدیر ک ورزش و جوانان گیلان ، رئیس هیات فوتبال و سرمربی این تیم طی تماس تلفنی تقاضا کردند به واسطه اینکه مدتهاست پرداختی به بازیکنان انجام نشده،بازیکنان در شرایط مناسبی قرار ندارند و تقاضای مساعدت از سوی شورا و شهرداری را داشتند و در این راستا بنده از شهردار رشت خواستم که این مهم در قالب لایحه دو فوریتی با هدف مساعدت با این تیم و ایجاد انگیزه در بازیکنان با هدف حفظ سهمیه رشت در لیگ فوتبال به صحن شورا ارسال شود و ان شاا با موافقت اعضای شورا بتوانیم به این تیم مردمی که برای بسیاری از رشتوندان مهم است اقدام موثری انجام دهیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.