کد خبر : 28720
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۸

معاون اقتصادی استانداری گیلان:

جشنواره بهارنارنج به احیای سنت‌های دیرینه لنگرود کمک می‌کند

جشنواره بهارنارنج به احیای سنت‌های دیرینه لنگرود کمک می‌کند
محمدیان:غرفه های دائمی محصولات تولیدی شهرستان های استان در ورودی شهرها با هدف ایجاد بازاری برای محصولات تولیدی و صنایع دستی استان و رونق آنها راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حسین محمدیان در سومین روز از جشنواره بهار نارنج در شهر کومله لنگرود گفت: این غرفه‌ها به منظور عرضه محصولاتی که زنان سخت کوش ما تولید می کنند، فعال می‌شود و علاوه بر ارتقاء معیشت خانوارها به ایجاد اشتغال های خرد و خانگی هم منجر می‌شود.

وی ثبت ملی فرآورده‌های بهار نارنج را مستلزم سرمایه‌گذاری دانست و گفت:باید برای تولید این فرآورده‌ها برندسازی شده و با یک برند خاصی تولید و معرفی شود.

وی عنوان نمود:معاونت اقتصادی استانداری و حوزه سرمایه گذاری برای تحقق این امر کمک خواهد کرد و تسهیلاتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد تا بتوانند این فرآورده‌ها را به صورت کشوری و جهانی ثبت کنند.

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این مراسم گفت:این جشنواره می‌تواند نمادی برای احیای سنت‌های بومی و دیرینه ای که به فراموشی سپرده شده است،باشد.

محمدرضا جلالی افزود: همچنین فرصت و فضایی است تا ارتباط مردم را با تولیدات محلی قوت بخشد،ضمن اینکه در این جشنواره‌ها زبان و لهجه‌های بومی و ورزش‌های محلی کهن نیز احیا می‌شوند.

در سومین روز از جشنواره بهار نارنج بازی‌های محلی همچون لافندبازی،سرود و موسیقی محلی اجرا و همزمان در ۷۰ غرفه انواع محصولات و غذاهای محلی با استقبال بسیار مردم عرضه شد.جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه آخرین روز این جشنواره چهار روزه است. شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است و شهرداری کومله چند سالی است در برگزاری این جشنواره همت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.