کد خبر : 8708
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۴۳

اجراي ۷۹ طرح گازرساني در استان گيلان طی سال ۱۴۰۰

اجراي ۷۹ طرح گازرساني در استان گيلان طی سال ۱۴۰۰
شرکت گاز استان گیلان با هدف برخورداري همه شهروندان این استان از نعمت گاز طبیعی، در سال 1400 به 14 روستا و 65 واحد صنعتی گازرسانی کرده است.

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عيسي جمال‌نيكويي، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، درخصوص گازرسانی به روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان‌های رودبار، تالش، شفت، آستارا و املش قرار دارند و در مجموع دارای يك هزار و ۶۰۰ خانوار هستند.
وی همچنین از جذب بیش از حدود ۴۱ هزار مشترک جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بيان كرد: برای تحقق این مهم بيش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه اجرا و ۱۳ هزار و ۶۷۸ انشعاب گاز نصب شده است.
جمال‌نيكويي درخصوص وضعیت تعمیرات گاز در استان گیلان گفت: افزایش متقاضیان گاز طبیعی و گسترش روزافزون تأسیسات گاز در استان، بر ضرورت نگهداری و تعمیرات دوره‌ای ایستگاه‌ها و خطوط گاز، بیش از پیش افزوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه، در زمینه گازرسانی به واحدهای صنعتی استان گفت: این شرکت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمينه حمايت از توليد،گازرسانی به صنایع استان را از اولویت های اصلی خود می داند و در همین راستا توانسته طی سال ۱۴۰۰، با گازرسانی به ۶۵ واحد صنعتی، نقش مهمی در زمینه رونق تولید و کسب و کار ایفا کند.
جمال‌نيكويي در بخشی دیگر از سخنان خود، درخصوص برنامه این شرکت برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده بيان كرد: این شرکت در طرح توسعه گازرسانی در سال جدید، برنامه گازرسانی به ۵۴ روستای جدید را در دستور کار خود دارد.
وی با بیان این‌که عملیات گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی استان در ۷ شهرستان در حال انجام است، گفت: شهرستان تالش با ۲۱ روستا، بیشترین سهم را از عملیات گازرسانی روستایی داراست.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پايان، با بیان این‌که هم‌اکنون درصد بهره‌مندی گاز روستایی در گیلان ۹۶.۳۵ درصد است، ابراز امیدواری کرد تا با انجام عملیات گازرسانی در سال جاری، این میزان به ۹۷.۴ درصد افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.