کد خبر : 7373
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

آمار بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد

آمار بستری روزانه کرونا در گیلان ۲ رقمی شد
مسئولان بهداشتی گیلان از مردم می‌خواهند همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز ار تجمعات را جدی بگیرند.

به گزارش پویشگران گیل:
براساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسترهای روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان از جمعه گذشته به طور مستمر مسیر کاهشی را دنبال کرده و طی ۲۴ ساعت اخیر به ۷۱ نفر رسیده است.
در حالی شمار بیمار بستری روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان به زیر یکصد نفر رسیده است که در خلال موج ششم آمارهای بستری روزانه در این استان سه رقمی بود. تعداد مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نیز پس از یک ماه روند افزایشی، تقریباً از بیست و هشتم ماه گذشته “بهمن” کاهشی شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد.
بر اساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۳۸۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار بستری شدند. تعداد بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نیز ۷۷ نفر عنوان شده‌است، شهرستان‌های رضوانشهر، شفت، ماسال، فومن و رودبار در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی “قرمز” قرار دارند.
طبق آخرین سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر شهرستان‌های آستارا، لاهیجان، بندانزلی، رودسر، صومعه‌سرا، املش، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، سیاهکل، لنگرود و تالش نارنجی هستند.
– تزریق بیش از پنج میلیون و ۱۷۳ هزار دُز واکسن کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: پنج میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۵۴ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده‌است. این میزان تزریق واکسن کرونا تا روز گذشته بوده که ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۴۱۴ دُز مربوط به واکسیناسیون نوبت اول است.
دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۶۳۹ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در نوبت دوم تزرق شده است، افزود: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گیلان نیز به ۹۷۳ هزار و ۳۰۱ دُز رسیده است.
وی با اشاره به نقش مهم تزریق واکسن برای پیشگیری از مبتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا خاطر نشان کرد: گروه‌های هدف اعلام شده برای جلوگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری و مرگ و میر واکسن بزنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با یادآوری اهمیت تزریق واکسن کرونا برای کودکان اظهار داشت: در زمان حاضر در مراکز واکسیناسیون استان گیلان برای گروه‌های سنی بالای پنج سال واکسن کرونا ترزیق می‌شود.
مسئولان بهداشتی گیلان از مردم می‌خواهند همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز ار تجمعات را جدی بگیرند.
گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.