کد خبر : 8356
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

استاندار گیلان تاکید کرد: افزایش سهم پرداخت خسارت اولویت صندوق بیمه کشاورزی باشد

استاندار گیلان تاکید کرد: افزایش سهم پرداخت خسارت اولویت صندوق بیمه کشاورزی باشد
در سال‌ زراعی گذشته با افزایش بیمه گذار، مبلغ ۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان خسارت دیده در حوادث و بحران‌های بارش های شدید،کم آبی و خشکی در استان پرداخت کرده ایم.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان در دیدار با قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به حادثه خیز بودن استان تأکید کرد که افزایش سهم بیمه برنج، چای و باغات کشاورزی در سال زراعی جدید، جزو اولویت صندوق بیمه کشاورزی کشور باشد.
اسدالله عباسی در این دیدار با قدردانی از اقدامات این صندوق در استان، گیلان را استانی حادثه خیز خواند و افزود: با توجه به این موضوع و دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر مرجع بودن پرداخت خسارات بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه و حمایت ۷۰ درصدی دولت از سهم بیمه کشاورزی ،افزایش سهم بیمه برنج ،چای و باغ‌های کشاورزی در سال زراعی جدید، جزو اولویت‌ها باشد.
استاندار گیلان این مهم را موجب اطمینان خاطر کشاورزان در تولید و عرضه محصول دانست.
پرداخت ۶۲ میلیارد تومان خسارت کشاورزی
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز در این دیدار بیان داشت: در سال‌ زراعی گذشته با افزایش بیمه گذار، مبلغ ۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان خسارت دیده در حوادث و بحران‌های بارش های شدید،کم آبی و خشکی در استان پرداخت کرده ایم.
ابراهیم حسن نژاد ادامه داد: سهم عمده آن مربوط به برنج است که این رقم نسبت به سال قبل، افزایش چشمگیری داشته و در سال زراعی جدید هم با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با رئیس سازمان چای کشور ، مقرر شد بیمه فراگیر در چای با محوریت صندوق توسعه چای اجرایی شود.
گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.
شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. همچنین وسعت باغ‌های چای در استان‌های گیلان و مازندران ۲۶ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است. ۹۰ درصد باغهای چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارند.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ،تابستانه و پاییزه صورت می گیرد و استان‌های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.