کد خبر : 56423
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۸:۲۶

سرپرست فرمانداری رشت:

روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد

روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد
روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سرپرست فرمانداری رشت با حضور در معاونت روابط عمومی استانداری گیلان، در دیداری صمیمانه با معاون و همکاران این مجموعه، از تلاش‌های مداوم آنان در مسیر اطلاع‌رسانی و تعامل با افکار عمومی تقدیر نمود.

سیداسماعیل میرغضنفری در این دیدار، با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه و روابط عمومی در شکل‌گیری اعتماد اجتماعی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی باید دقیق، سریع و شفاف باشد خبر اگر به‌موقع منتشر نشود، دیگر تأثیر خود را از دست می‌دهد. درست مانند غذایی که داغ و تازه است و هرچه از زمان آماده‌سازی آن بگذرد، از کیفیتش کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند، افزود: کار رسانه سخت، پرچالش و در عین حال بسیار حساس است. روابط عمومی‌ها باید همواره آماده، آگاه و در لحظه باشند تا بتوانند پیام‌ها را صادقانه و مسئولانه منتقل کنند.

سرپرست فرمانداری رشت در ادامه تأکید کرد: اگر در جایی خطایی رخ داد، بهترین کار، پذیرش مسئولیت و عذرخواهی صادقانه است. مردم با صداقت همراهی می‌کنند، اما با فریب نه. هیچ مدیری از خطا مصون نیست، مهم این است که با شهامت و شفافیت با مردم روبه‌رو شویم. روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد.

میرغضنفری همچنین بر لزوم ارتباط نزدیک، صمیمی و حرفه‌ای میان مدیران و روابط عمومی‌ها اشاره و گفت: روابط عمومی باید آن‌قدر به مدیر نزدیک باشد که بتواند با جزئی‌ترین نشانه‌ها، شرایط را مدیریت و هماهنگ کند. این ارتباط مؤثر، از بروز بسیاری از سوءتفاهم‌ها و مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران روابط عمومی استانداری، گفت: بی‌وقفه در حال تلاش هستید و نقشی کلیدی در شکل‌گیری ارتباط میان مردم و بدنه اجرایی دارید. امیدوارم در سال جدید با همدلی و انسجام بیشتر،گام‌های مؤثرتری در مسیر اطلاع‌رسانی، امیدآفرینی و پاسخ‌گویی بردارید.

استفاده از همه ظرفیت‌ها در معاونت روابط عمومی

معاون روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار نیز با تشکر از حضور سرپرست فرمانداری رشت در این معاونت گفت: ایجاد ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولین از وظایف روابط عمومی‌ها است و معاونت روابط عمومی در همین مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.

یاسر علیجانی با اشاره به کسب رتبه برتر معاونت روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار ی گیلان در ارزیابی کمی و کیفی اخبار از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع اقدامات و عملکرد دولت در استان رسالت اصلی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.