کد خبر : 31988
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

در سه ماه نخست سالجاری محقق شد؛

ترانزیت بیش از ۳۲۳هزار تن کالا از گیلان

ترانزیت بیش از ۳۲۳هزار تن کالا از گیلان
نیکفهم: کاهش ۲۶ درصدی کالای وارداتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان این که طی سه ماهه نخست سال‌جاری،۳۲۳ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده، گفت:در همین زمان ۴۳هزار و ۶۵۳ نفر مسافر در قالب راننده ناوگان حمل و نقل بین‌المللی از مرز آستارا تردد کردند.

مهندس غلامعلی نیک فهم ضمن اشاره به ترانزیت ۳۲۳ هزارتن کالا در استان طی فصل بهار سال‌جاری افزود: ۳۱۲ هزار تن مربوط به مرز آستارا و ۱۱ هزارتن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.
وی همچنین تصریح نمود:در زمان یاد شده بیش از ۲۳۹ هزار تن کالا ی ترانزیت ورودی از مرزهای استان وارد و بیش از ۸۴ هزار تن کالای ترانزیت خروجی نیز از استان خارج شده که شاهد افزایش ۱۲۲ درصدی کالای ترانزیت ورودی و رشد ۵۶ درصدی کالای ترانزیت خروجی هستیم.
نیک فهم در ادامه با بیان این که انواع آرد و گندم عمده‌ترین کالای ترانزیتی ورودی و سیب زمینی و چای مهمترین کالای ترانزیت خروجی از آستارا بوده، گفت: بیش از ۳۸ هزار تن کالای وارداتی در همین زمان از مرز آستارا وارد شده که از کاهش ۲۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.
این مقام مسئول همچنین از رشد ۳۳ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده و افزود: بیش از ۳۵۴ هزار تن کالا از این مرز صادر شده است که می‌توان از میوه و تره بار و انواع کاشی به عنوان کالاهای عمده صادر شده از مرز آستارا نام برد.

لازم به ذکر است در بحث حمل و نقل بین‌المللی ۶ شرکت مربوط به کالا و یک شرکت نیز در امر جابه جایی مسافر فعالیت دارند، همچنین بیش از ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در سطح استان را در حال فعالیت می باشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.