کد خبر : 32003
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

آغاز مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان

آغاز مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان
رقابت هزار و ۵۸۹ داوطلب مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز رقابت هزار و ۵۸۹ داوطلب در مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی گفت: مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان آغاز شده و تا چهاردهم تیرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های شهرستانی قرآن کریم در سه منطقه گیلان برگزار می‌شود،افزود: منطقه یک به میزبانی شهر رشت شامل شهرهای رشت، خمام، لشت نشاء،بندرانزلی،صومعه‌سرا، فومن، شفت و رودبار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان نمود: آستانه‌اشرفیه هم به‌ عنوان منطقه دوم از شرکت کنندگان شهرهای آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودسر، لاهیجان، املش و سیاهکل میزبانی می‌کند و میزبانی منطقه سه نیز بر عهده شهر تالش بوده که با حضور متسابقین شهرهای آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: چهل‌ و هفتمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در بخش آوایی و معارفی و در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: این مسابقه‌ها برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری و رده سنی ۱۸ سال به بالا در همه رشته‌های بخش آوایی انفرادی، حفظ شامل ۳۰، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء قرآن کریم به‌ صورت قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بخش گروهی در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار نمود: مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم بخش معارفی عمومی شامل ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر صرفا در مرحله شهرستانی و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه،معارف صحیفه سجادیه است.

برگزیدگان مرحله شهرستانی قرآن کریم برای رقابت در نوبت استانی با هم رقابت خواهند کرد.

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.