کد خبر : 31968
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

توضیحات آبفای گیلان در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری

توضیحات آبفای گیلان در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری
هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

در پی مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری با علایم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی در رسانه‌ها،شرکت آب و فاضلاب استان گیلان توضیحاتی ارایه داده است.

با توجه به مطلب منتشر شده با عنوان مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهر با علائم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی آب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می‌شود:بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه جمعه هشتم تیر ماه بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون‌های کلرسنجی، کدورت سنجی و سایر بررسی‌های میدانی انجام و صورت جلسه گردید که خوشبختانه وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت،رنگ و بو مطلوب گزارش گردید و هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشات بهره‌برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است. به منظور حصول اطمینان از روند مطلوبیت کیفیت آب شرب،شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

نمونه برداری مجدد و کلر سنجی در ساعت ۵ صبح روز شنبه نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در کلیه نقاط شبکه توزیع است،ضمن اینکه در خبر پخش شده از سیمای گیلان و در توضیحات فرماندار شهرستان هیچ گونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب شرب شهر رضوانشهر مطرح نشده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.