کد خبر : 30828
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

حمایت از هنرمندان تئاتر را وظیفه خود می‌دانیم

حمایت از هنرمندان تئاتر را وظیفه خود می‌دانیم
طاهری:هنرمندان استان گیلان همواره پرچم دار هنر این استان در جشنواره‌های بزرگ کشوری بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

نخستین نشست شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی ” شهروند ” لاهیجان با حضور امیرحسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ، رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره ، اعضای شورای اسلامی شهر ،مدیر دبیرخانه هنرهای نمایشی، رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در دفتر شهرداری لاهیجان برگزار شد.

امیرحسن طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ” شهروند ” لاهیجان و رسیدن به سیزدهمین دوره این جشنواره ، از آن به عنوان یک ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری در استان گیلان یاد نمود و افزود:یکی از محسنات این جشنواره جمع شدن سالانه هنرمندان بزرگ تئاتر و تولید آثار فاخر نمایشی است.

طاهری ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان در همت سالانه برای تصویب و حمایت از این رویداد بزرگ استان گفت:سیاست و دیدگاه ما نسبت به تئاتر،بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند “تئاتر منبر است و فراتر از منبرها ” طراحی شده و اقدام ما برای هنر والای تئاتر بر اساس دستور و فرمایش ولی فقیه زمان ماست و سعی و تلاش ما بر این است که به بهترین صورت انجام پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تقدیر از فعالیتهای انجمن نمایش استان در ساماندهی هنرمندان و برگزاری جشنواره ها تصریح نمود:هنرمندان استان گیلان همواره پرچم دار هنر این استان در جشنواره‌های بزرگ کشوری بوده و در هر رویدادی که حضور یابند افتخار آفریده و حائز رتبه های برتر شده اند و هم اکنون نیز با ظرفیت بالای خود به کمک سایر هنرمندان در رشته‌های دیگر هنری نیز آمده اند.

طاهری در ادامه افزود:حمایت از هنرمندان تئاتر را وظیفه خود میدانیم و با تمام قدرت در خدمت برگزار کنندگان جشنواره در لاهیجان هستیم و صد در صد توان خود را چه در بحث پشتیبانی و چه حمایت مالی به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان و جشنواره تئاتر شهدا در راستای کنگره 8000 شهید گیلان عنوان نمود:که امسال هدف گذاری ویژه ای صورت پذیرفته تا در پایان سال 1403 در حوزه‌های مختلفی مانند سیره شهداء ،حقوق شهروندی،سبک زندگی اسلامی و ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی بین 7 تا 10 اثر نمایشی تولید شود و اعتبار اولیه آن برای موضوع شهدا مشخص و در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به تدارک چندین رویداد ویژه نمایشی در سطح استان گفت:در حال حاضر 14 اثر با موضوع ایثار و شهادت در حال آماده سازی و حضور در جشنواره است.

 

 

منبع:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.