کد خبر : 30431
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در ساخت و سازها

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در ساخت و سازها
ایجاد اشتغال مهم‌ترین شاخص‌های اجرای طرح هادی روستایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مهندس حامد دائمی با همراهی حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد و معاون پشتیبانی با حضور در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان ضمن تبریک هفته محیط زیست،گفت: توجه به مناطق محروم و خصوصاً مناطق روستایی از آرمان‌های بلند امام راحل و نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهم‌ترین شاخص‌های اجرای طرح هادی روستایی است،افزود: بسیاری از روستاها در گذشته امکانات کافی و لازم را برای زندگی نداشتند اما در حال حاضر زیرساخت‌های اولیه در این مناطق ایجاد شده و توسعه روستایی از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است زیرا بدون توسعه روستایی توسعه کشور امکان پذیر نیست.

دائمی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در روستاهای استان افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل مدیران کل دستگاه‌های اجرایی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد.

حمزه عشوری،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مسائل محیط زیستی برای زندگی بشر اظهار داشت: نوع ارتباط انسان و طبیعت موجب بروز چالش‌ها و بحران‌هایی شده که تبعات نامناسبی برای زندگی انسان پدید آورده است.

عشوری گفت:در شهرسازی و صنعت ساختمان سازی باید موضوعات مرتبط با محیط زیستی دیده شود که در غیر این صورت در آینده افرادی که در مناطق جدید سکونت خواهند داشت با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

وی افزود: در حوزه ساخت‌و‌ساز معتقدیم از روش برپایی کارگاه ساختمانی تا موارد طراحی و مصالحی که برای ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد باید توجه به ابعاد زیست محیطی را در نظر داشت.

در پایان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اهدای لوح و هدیه از زحمات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تقدیر قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.