کد خبر : 28849
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان از سمپاشی در زمان بارندگی خودداری کنند

کشاورزان از سمپاشی در زمان بارندگی خودداری کنند
محمدی: با توجه به پیش بینی های هواشناسی استان توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت احتمالی نسبت به انجام موارد پیشگیرانه و به موقع بویژه در زمین‌های شالی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر صالح محمدی گفت: ایجاد زهکش خزانه در زمان بارندگی در صورت نیاز،کنترل میزان آب در اراضی نشاء شده و بستن خروجی کرت‌ها و جمع آوری آب حاصل از بارندگی مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.
وی افزود: کشاورزان بازسازی مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها،انهار و کانال های آبرسان را انجام دهند و از کودهای توصیه شده استفاده درست و بهینه داشته باشند و از هدر رفت کودهای مصرفی جلوگیری کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان توصیه نمود:کشاورزان از محلول‌پاشی و سمپاشی در زمان بارندگی خودداری کنند.
وی اظهار کرد: تاکنون شخم اولیه ۲۰۷ هزار هکتار معادل حدود ۸۷ درصد، خزانه گیری ۲۲۷ هزار هکتار معادل ۹۵ درصد و نشاء ١۱۵هزار هکتار معادل ۴۸ درصد از اراضی شالیزاری گیلان انجام شد.
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح زرد تا اواخر هفته گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (یکشنبه) وارد استان می‌شود و تا پایان هفته با شدت و ضعف ادامه می‌یابد؛ اما این بارش‌ها از بعد از ظهر فردا دوشنبه تا صبح سه‌شنبه شدید خواهد بود.

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.