به گزارش پویشگران گیل: محمد پردلنژاد با بیان اینکه به تازگی دولت اعتبارات مناسبی برای پروژه راه آهن رشت – کاسپین اختصاص داده است، تصریح کرد : بر همین اساس در چند ماه اخیر نه تنها معوقات مطالبات پیمانکاران پرداخت شده بلکه مطالبات آن ها بروز پرداخت می شود و در واقع با پرداخت به موقع اعتبارات لازم می توان پروژه را با شتاب پیش برد. مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان با بیان اینکه تاکنون پیشرفت این پروژه از لحاظ زیرسازی به ۹۲ درصد رسیده است، اضافه کرد: همچنین از ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت- کاسپین نزدیک به ۲۵ کیلومتر ریل گذاری شده که پیشرفت ۶۰ درصدی را نشان می دهد. پردل نژاد سرعت و شتاب پروژه ریلی رشت – کاسپین را قابل قبول خواند و گفت: درحال حاضر چهار دهانه باقی مانده از هفت دهانه پل ریلی منطقه آزاد انزلی به طور همزمان در حال تکمیل است که تاکنون اینچنین شتاب و سرعت اجرای پروژه در بخش های مختلف آن بی سابقه بوده است. وی یادآور شد: تاکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین هزینه شده که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان (معادل دو سوم) آن توسط دولت سیزدهم و از محل مصوبه سفر رییس جمهوری پرداخت شده است. وی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی بین شرکت ساخت و توسعه با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۴۰ کیلومتر مسیر ریلی رشت – آستارا گفت : این میزان اعتبار قرار است از طریق تهاتر نفت در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار گیرد. پردل نژاد عنوان کرد: تاکنون از مسیر ریلی ۱۶۴ کیلومتری رشت – آستارا، ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا احداث شده و ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده نیز قرار است با این قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شود. وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۱۴۰ کیلومتر زیرسازی، روسازی تمام مسیر ۱۶۰کیلومتری، ساخت ایستگاهها و هشت ساختمان مربوطه توسط این قرارگاه انجام میشود که هم اینک خرید و تملک اراضی مسیر ریلی رشت – آستارا توسط شرکت ساخت در حال انجام است. راه آهن رشت – آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب میشود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می شود. همچنین ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکانپذیر می شود و قرار است در مدت سه سال ساخته شود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.